Английская песенка про игрушки 2 класс

Обновлено: 25.04.2024

А. Разучиваем команды игры-зарядки. Послушай.

One, two, three.
Hop, hop, hop.
One, two, three.
Stop!

В. Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[h] (3), [ɒ] (3), [р] (3), hop (3), [t] (3), stop (3).
(Команды зарядки читаются с паузами для повторения.)

No 49. Exercise 2.

Учимся говорить, что у тебя (у неё, у него) есть друг.

Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)

[f] (3), [г] (3), friend (3), my friend (3), his friend, her friend. I’ve got a friend. She has got a friend. He
has got a friend. Have you got a friend? — Yes, I have. Has Sam got a friend? — Yes, he has. Has Kitty got a
friend? — Yes, she has.

No 50 Exercise 3

А. Прослушай, что рассказывает Китти о своей подруге, после этого ответь на вопросы диктора.
Hi! I am Kitty. I am from Great Britain, from London. I am six. I am fine. I’ve got a friend. Her name is Mary. She
is from America, from New York. She is seven. She is fine. She has got a mother, a father, a grandmother and a
sister. She hasn’t got a brother. She hasn’t got an aunt or an uncle.
Mary has got a friend. Her name is Polly. Polly is from New York, too. She is seven. She is fine.

В. Ответь на вопросы диктора. Прослушай правильный ответ и повтори его. (Читается с паузами для повторения.)

1. Has Kitty got a friend? (пауза) — Yes, she has. (пауза и т. д.)
2. What is her name? — Her name is Mary.
3. How old is Kitty? — She is six.
4. Where is Kitty from? — She is from Great Britain.
5. Where is Mary from? — She is from America.
6. How old is Mary? — She is seven.
7. Has Mary got a brother? — No, she hasn’t.
8. Has Mary got a friend? — Yes, she has.
9. What is her name? — Her name is Polly.
10. Is Polly from New York? — Yes, she is.

No 51 Exercise 5

Учимся считать до десяти.

(Новые цифры: eight — восемь, nine — девять, ten — десять.)

Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[ei] (3), eight (3), eight toys, eight balls, eight Barbies, eight teddies, [ai] (3), [n] (3), nine (3), nine toys, nine dolls, nine balls, nine Jack dolls and nine Matryoshka dolls.
[e] (3), [t] (3), ten (3), ten toys, ten balls, five red balls and five blue balls.
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.

No 52 Exercise 7

А. Учимся задавать вопрос How many. — Сколько . ?.

Сначала послушай, как разговаривают об игрушках Китти и Мими.
Kitty: How many dolls have you got, Mimi?
Mimi: I’ve got ten dolls.
Kitty: How many Barbie dolls have you got?
Mimi: I’ve got three Barbie dolls.
Kitty: How many Jack dolls have you got?
Mimi: I’ve got one Jack doll.
Kitty: How many ships have you got?
Mimi: I haven’t got ships.
Kitty: How many trains have you got?
Mimi: I’ve got two trains.

В. Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[е] (3), many (3), how many (3), how many toys (3), how many dolls (3). How many dolls have you got? How many teddy
bears have you got? How many balls has Kitty got? How many sisters have you got? How many sisters has Sam got? How
many brothers has Ann got?

No 53 Exercise 8

А. Разучиваем стихотворение о медвежонке “Teddy Bear”.

Teddy Bear
Teddy bear, teddy bear!
Oh, where are you? Oh, where?
I love you, teddy bear!
Oh, where are you? Oh, where?!

В. Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[е] (3), teddy (3), [еə] (3), a bear (3), teddy bear (3).

Все чанты и песни, представленные здесь, очень легкие и рассчитаны как раз для самых маленьких. Слова по теме многократно повторяются, и их хорошо слышно.

Итак, сначала чанты к теме «Toys».

Ball, train, car, dolly, teddy, scooter….

Drum, plane, phone, boat, robot, trumpet…

Teddy Bear Rhyme

Teddy bear , teddy bear ,
Turn around ,
Teddy bear , teddy bear ,
Touch the ground ,
Teddy bear , teddy bear ,
Walk upstairs ,
Teddy bear , teddy bear ,
Say your prayers,
Teddy bear , teddy bear ,
Turn off the light,
Teddy bear , teddy bear ,
Say good night.

Много и других вариантов этого стишка.
Например:

Teddy bear, teddy bear, turn around,
Teddy bear, teddy bear, touch the ground,
Teddy bear, teddy bear, reach up high,
Teddy bear, teddy bear, touch the sky,
Teddy bear, teddy bear, bend down low,
Teddy bear, teddy bear, touch your toes,
Teddy bear, teddy bear, go to bed,
Teddy bear, teddy bear, rest your head,
Teddy bear, teddy bear, turn out the lights,
Teddy bear, teddy bear, say «good night».

А теперь песни…

Big Red Train

Jump, jump,
On the big red train.
Jump, jump,
On the big red train.
Jump, jump,
On the big red train.
Chuffa, chuffa, choo, choo.

One, two, choo, choo,
One, two, choo, choo,
One, two, choo, choo,
Chuffa, chuffa, choo, choo.

Wave your hands,
On the big red train.
Wave your hands,
On the big red train.
Wave your hands,
On the big red train.

Chuffa, chuffa, choo, choo.

One, two, choo, choo,
One, two, choo, choo,
One, two, choo, choo,
Chuffa, chuffa, choo, choo.

Toys Song

What is red?
What is red?
Can you see?
Can you see?
I can see a scooter.
I can see a scooter.
Point with me.
Point with me.

What is pink?…
I can see a dolly….

What is yellow?…
I can see a teddy….

What is purple?…
I can see a ball….

What is green?…
I can see a car….

What is blue?…
I can see a train….

I’ve got a plane

I’ve got a plane.
I’ve got a plane.
Whoosh, whoosh, whoosh, whoosh,
I’ve got a plane.

I’ve got a dolly.
I’ve got a dolly.
Tra la la la la,
I’ve got a dolly.

I’ve got a ball.
I’ve got a ball.
Boing, boing, boing, boing,
I’ve got a ball.

песню можно сопровождать движениями. Самолет летает, куклу качаем на руках, мячиком стучим об пол.

Noisy Toys Song

Brm! Brm! goes the noisy boat.
Brm! Brm! goes the noisy boat.
Brm! Brm! goes the noisy boat.
Brm! Brm! Brm! Brm! Brm!

Beep! Beep! goes the noisy robot.
Beep! Beep! goes the noisy robot.
Beep! Beep! goes the noisy robot.
Beep! Beep! Beep! Beep! Beep!

Whirr! Whirr! goes the noisy plane.
Whirr! Whirr! goes the noisy plane.
Whirr! Whirr! goes the noisy plane.
Whirr! Whirr! Whirr! Whirr! Whirr!

Toot! Toot! goes the noisy trumpet.
Toot! Toot! goes the noisy trumpet.
Toot! Toot! goes the noisy trumpet.
Toot! Toot! Toot! Toot! Toot!

Rat-a-tat goes the noisy drum.
Rat-a-tat goes the noisy drum.
Rat-a-tat goes the noisy drum.
Rat-a-tat-tat-tat-tat!

Ring! Ring! goes the noisy phone.
Ring! Ring! goes the noisy phone.
Ring! Ring! goes the noisy phone.
Ring! Ring! Ring! Ring! Ring!

Aeroplane Aeroplane

Aeroplane, Aeroplane, up in the sky,
Where are you going flying so high?
Over the mountain and over the sea
Aeroplane, Aeroplane, you want to take me?

Aeroplane Aeroplane

Другой вариант этой песни, немного другие слова и исполнение.

Aeroplane, Aeroplane,
Up in the sky,
Aeroplane, Aeroplane,
Up in the sky

Please take me with you
Wherever you fly,
Over the clouds
Oh! So high!
Let’s meet the rainbow in the sky!

A new car and an old car.

Это короткая песенка из обучающего мультфильма Gogo loves English (29 серия).

Our new car is a red car,
a red car, a red car.
Our old car is an blue car.
We like our old, blue car.
Our big boat is a yellow boat,
a yellow boat, a yellow boat.
Our small boat is a green boat.
We like our small, green boat.

Lovely toys!

Недавно нашла еще одну простенькую песенку про игрушки на английском языке. Она очень коротенькая, поэтому даже малыши смогут быстро ее выучить. Слова отличаются своей простотой, а вот музыка… мне не очень понравились слишком длинные для такой короткой песенки проигрыши, но их тоже можно обыграть, какими-нибудь танцевальными движениями, например. Либо обойтись без музыки вовсе.

I’ve got a train,
I’ve got a ball!
I’ve got a teddy,
I’ve got a doll!
All the girls
And all the boys
Have got a lot of
Lovely toys!

Могу выслать на почту любую из песен в mp3 формате. Пишите в комментариях, если нужно.

Остальные занятия по теме «Игрушки» можно посмотреть здесь.

Если вы считаете материал интересным, поделитесь им с друзьями в социальных сетях.

Научимся произносить названия ещё некоторых игрушек.
[æ] (3), cat (3), a cat — cats, my cat, his cat, her cat. Has Mike got a cat? — No. Has Liz got a cat? — Yes. I’ve got a cat, too. Her name is Pussy.
[i] (3), kitten (3), a kitten — kittens, one kitten — five kittens. My cat has got five kittens.
[ʌ] (3), puppy (3), a puppy — puppies, one puppy — three puppies. His dog has got three puppies. Has her dog got
puppies? — Yes. How many puppies has her dog got? — She has got two puppies.

No 65. Exercise 3.

А. Послушай, что рассказывает о себе Нора.
Hi! I am Nora. I am from America. I’ve got a mother, a father, two sisters and a brother. I’ve got an aunt and an uncle, too. How I love them all!
I’ve got many toys. My sisters and I like to play with toys. I like to play with teddies and dolls. My sisters like to play with balls. I like to play mothers and daughters with my sisters.
My brother and I like to draw. My brother and I like to draw cars, planes and Matryoshkas.
В. Расскажи, что ты запомнил.

No 66 Exercise 4

А. Разучиваем песенку про игрушки «Что у тебя есть?». Послушай песенку.

What Have You Got?

What have you got?

What have you got?

Now tell me, please,

What have you got?

I’ve got a puppy.

I’ve got a kitten.

I’ve got a penguin.

That’s what I’ve got.

B. Слушай и повторяй. (Слова песни читаются по строчке с паузами для повторения.)
C. Пой вместе с нами. (Звучит песня.)
D. Пой под музыку. (Звучит только музыка.)

No 67 Exercise 6

А. Учим стихотворение «Это не лягушка». Послушай его.

It’s not a horse

It’s not a cow. Wow!

В. Слушай и повторяй.

(Стихотворение читается по строчке с паузами для повторения.)

No 68 Exercise 8

Послушай и попытайся догадаться о значении новых слов: robot, computer. Нетрудно догадаться, не так ли? Слушай и повторяй.

(Записано с паузами для повторения.)

[ɒ] (3), robot, a robot — robots. I’ve got a robot. I like to play with my robot. Has your friend got robots? — Yes. How many robots has he got? — He has got two robots.
[u:] (3), computer (3), a computer — computers. I’ve got a computer. My friend has got a computer, too. My friend and I like to play with the computer. Have you got a computer?

Дети любят играть в игрушки, поэтому и названия игрушек на английском языке заучивают с удовольствием.

Итак, что же можно проходить в этой теме… Мои предложения следующие: dolly / doll (кукла), car (машинка), train (поезд), blocks (кубики), plane (самолет), robot (робот), drum (барабан), trumpet (труба), ball (мяч), teddy bear (мишка), boat (лодка)

А теперь занятия по теме.

Flashcards

1. Карточки (flashcards). Без них не обойтись. Дети должны связать название со зрительным образом. Здесь вы можете прочитать о различных забавных и интересных способах представления карточек. Каждый урок картинки можно представлять по-разному, тем самым заставляя ребенка с нетерпением ждать следующего урока.

А здесь посмотрите некоторые карточки в формате pdf.

Guest

2. Герой. Куда же без него. Дети с большим удовольствием общаются с куклами, мягкими зверюшками, нежели с взрослым человеком. Поэтому каждый урок можно «приглашать в гости» нового героя.

Today we have a guest. This is a cat. Let’s say hello to him. –HELLO – I wonder what his name is. Let’s ask him. What’s your name? (другим голосом) My name is Cookie. Oh, hello, Cookie.

Cookie здоровается с каждым ребенком. Он может задавать короткие вопросы. Например: What’s your name? How old are you? При этом, герой должен живо реагировать на ответы ребенка.

Например: Oh, hello, Oleg. My name is Cookie. Let’s be friends (пожимает руку). You are 3?! You are a big boy/girl! I am 2. I am a little cat.

Не забываем, что у нас тема «Игрушки», и нам нужно, чтобы ребенок как можно больше раз за урок услышал как называется та или иная игрушка. Здесь, безусловно, возможны варианты.

К примеру, герой может принести сумку с игрушками.
Учитель: Cookie, what do you have?
Герой: I have a bag?
Учитель: What’s there in the bag?
Герой: There are toys in the bag.
Учитель: Let’s see. What is this? (говорит учитель вынимая игрушки, либо дети могут по очереди доставать игрушки сами)
Герой: This is a train.
Учитель: What color is the train? (спрашивает учитель у детей)
Дети: Blue !
Учитель: Yes, it is. This is a blue train.

И так достаем все игрушки. Затем…
You have many toys, Cookie! Children, let’s count Cookie’s toys. 1,2,3,4….

Вариант «Незнайка» больше подходит, когда дети уже знакомы со словами по теме.
Показываем карточки (либо сами игрушки), и спрашиваем у Cookie:

Учитель: What is this, Cookie?
Cookie: Hmmm…. Trumpet (говорит неправильно)?
Дети: No! Car!
Учитель: Cookie, this is not trumpet. This is a car!

И продолжаем так дальше. Дети любят почувствовать себя умнее кого-то другого )

На игрушках можно отрабатывать фразы I like / I don’t like и соответственно вопрос “What do you like?”, который согласно нашей теме можно задать иначе:

“What toys do you like?”
“What toy do you like more?”
“What toys don’t you like?”
“Do you like the car or the dolly?”

У героя день рождения.

Look, Cookie is crying. Today he has his birthday. But he has no presents!
Let’s sing a song and give Cookie presents.

Happy Birthday to you,

Happy Birthday to you,

Happy Birthday, dear Cookie,

Happy Birthday to you!

Cookie, take the car. Cookie, take the drum. …..

Songs


3. Песни. Прослушивание песен может быть как активным (когда вы вместе слушаете, поете и делаете какие-то действия под музыку, объясняете смысл песен, если совсем непонятно) и пассивный (когда дети занимаются раскрашиванием рисунка по теме, а вы включаете песни). Здесь список песен, по теме, которые вы можете прослушать, и по желанию, скачать.

Video

4. Видео по теме «Игрушки» здесь. (если вы не знаете, как скачать видео с youtube, пишите, я обязательно объясню).

Раскраски

5. Раскраски. Многие могут отбросить этот пункт со словами «рисованием дети могут заниматься на изо или в любое другое время». Но, как показал опыт, это отличный способ заставить даже самых непослушных детей слушать и запоминать, в то время как они заняты столь любимым ими делом.

Не давайте все карандаши сразу, только по одному. Спрашивайте “What color do you need?” . В зависимости от возраста и уровня знаний, ответы детей:

Blue.
Blue, please.
Can I have blue, please?

И незачем брать отдельную тему «Цвета», ведь названия всех цветов можно закрепить, проходя любую другую тему.

Как только раздали раскраски, включайте песни по теме. Дети слушают, запоминают, а потом и подпевают.

Подходя отдельно к каждому ребенку, проговариваете, что он рисует, со словами поощрения. “ What a nice green car! Very good.” “You have an orange car! Very nice! Good job!” “Have you finished coloring the car? Now color the train.” “I like your yellow train!”.

Посмотреть и скачать некоторые раскраски можно здесь.

6. Стишок- считалка.

One and two, and three, and four
We are sitting on the floor.
We are playing with the ball
And a pretty little doll.

7. Зарядка.

Детки не любят сидеть на одном месте, поэтому надо устраивать физкультминутки, но конечно же на английском языке. Разминка на английском языке — еще один замечательный и эффективный способ обучения детей английскому. Ведь правильно проведенная зарядка, превращается для ребенка в веселую игру, во время которой закрепляется или даже учится новая лексика.

Песенки — стишки для разминки смотрите здесь.

Наверняка у вас есть и свои оригинальные идеи игр на тему «Игрушек», пишите, пожалуйста, буду рада попробовать что-то новенькое со своими детьми и другим тоже наверняка будет интересно! Ждем!

Если вы считаете материал интересным, поделитесь им с друзьями в социальных сетях.

А. Учимся спрашивать, какого цвета игрушки. Прослушай диалог.
М. г.: What colour is your car?
Ж. г.: It’s red.
М. г.: What colour is his car?
Ж. г.: It’s black.
М. г.: What colour are your balls?
Ж. г.: My balls are red, green, yellow and blue.
В. Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[ʌ] (3), colour (3), what colour (3). What colour is your horse? What colour is her ball? What colour is his plane? — It’s grey. What colour are your ships? What colour are his cars? — His cars are black and red.

(Диалог читается с паузами для повторения.)

No 78. Exercise 7.

А. Разучиваем стихотворение «Где ты?». Прослушай его.
Oh, Where Are You?
I’ve got a big black dog,
And a little green frog,
And a big brown bear.
But where are you?
Oh, where?
В. Слушай и повторяй.

(Стихотворение читается по строчке с паузами для повторения.)

No 79 Exercise 8

Послушай, что Бетти рассказывает о своей любимой игрушке, и расскажи о своих игрушках.
I’ve got many toys: dogs and puppies, cats and kittens, dolls and balls, bears and frogs, horses and cows, dolphins
and penguins. But I like to play with my teddy bear. It’s big. It’s brown. Let’s play with my teddy bear.

No 80 Exercise 8

А. Учим стихотворение «У меня много игрушек». Прослушай стихотворение.

I’ve Got Many Toys
I’ve got a hare.
I’ve got a bear.
My toys are here.
My toys are there.
My horses are white.
My kittens are grey.
I’ve got many toys.
Let’s play.

В. Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повторения.)
[ɪɘ] (3), here (3). My toys are here.
[ð] (3), [еɘ] (3), there (3). My toys are there.
(Стихотворение читается no строчке с паузами для повторения.)

No 81 Exercise 6

Слушай и повторяй. (Записано с паузами для повто-рения.)
[i:] (3), he, be, me, we, green, please, hide-and-seek, leapfrog.
[e] (3), let, let’s, Lego, red, seven, Teddy, ten, tell, yes.

Читайте также: