Лего бэтмен 3 чудо женщина

Обновлено: 16.05.2024

Я не знаю, как она это делает, но TT Games превращает «кубические» LEGO-игры по мотивам таких вселенных, как «Гарри Поттер», «Звездные войны» и DC Comics, в фабрику юмора, до уровня которой не дотягивают ни первоисточники, ни работы известных режиссеров на тему. Возьмем мрачный мир Готэма. Бэтмен шляется по подворотням с таким выражением лица, будто кто-то постоянно держит под его носом вату с нашатырем. Робин, юноша в облегающем трико, послушной собачкой носится следом. И все такие важные, и все такие с миссией. Lego Batman 3: Beyond Gotham с первых минут рушит эту стену уныния: при виде крыс Робин запрыгивает Бэтмену на руки, а человек-летучая мышь минут через двадцать после старта сходит с ума и начинает разрушать собственное убежище под недовольное ворчание лысеющего Альфреда.

В Beyond Gotham сценаристы вышли за рамки традиционной истории и столкнули в одной игре две огромные вселенные — классических персонажей Готэма и супергероев «Лиги Справедливости». Сюжет напрямую не относится ни к одной комиксовой серии. Это больше похоже на инкубатор, в который поместили Бэтмена, Робина, Джокера, Чудо-Женщину, Супермена и других, столкнули их и посмотрели, что из этого выйдет. Вышло неплохо: герои в двойках-тройках сражаются друг с другом, постоянно ссорятся и угрожают взорвать Землю — в общем, занимаются привычными супергеройскими делами.

База, на которой построена игра, осталась той же. Есть кубический мир, живущий по своим кубическим законам. Если на земле валяются подпрыгивающие кусочки конструктора — значит их можно собрать вместе и превратить в какое-нибудь оружие. Если что-то подсвечено золотым/серебряным/синим цветом — значит это можно уничтожить, используя одну из супер-способностей героя.

У каждого персонажа они свои, хотя некоторые способности пересекаются и встречаются в арсенале сразу нескольких героев. Это происходит из-за того, что способности в LEGO Batman 3: Beyond Gotham — это, фактически, костюмы. К примеру, у Бэтмена есть костюм-сонар, с помощью которого можно разбить стекло. Скафандр позволяет ему летать, а в костюме подрывника он может бросать во врагов бомбы или взрывать серебряные блоки LEGO. У Робина есть костюм-пылесос, благодаря которому он может ползать по ядовитым помещениям, а Альфреду, вооруженному подносу, не страшен огонь. На владении и использовании особенностей костюмов игра и строится.

Проблема в том, что уже к третьей главе становится понятен принцип функционирования всех костюмов, и загадки исчезают. Ты больше не ломаешь голову, пытаясь найти способ проникнуть в другое помещение или перейти ров, наполненный кислотой. Разработчики заботливо пометили разными цветами все ключевые объекты на уровне, а когда ты подходишь к ним — появляется иконка с изображением костюма, который тебе нужен, чтобы запустить очередной механизм. Причем даже выбирать костюм из списка не нужно: одно нажатие кнопки — и ты уже «переоделся».

Световое кодирование и автоматические подсказки убивают всякий «вызов» — ты просто делаешь из миссии в миссию примерно одно и то же: решаешь две-три загадки, используешь пять-семь костюмов в определенной последовательности, встречаешься с боссом — смотришь финальный ролик — идешь дальше. Но это же открывает одну важную особенность игры: Beyond Gotham не стыдно давать детям. У меня как раз возникла дилемма: какую игру подарить 12-летнему племяннику на день рождения. И вдруг оказалось, что ничего подходящего ребенку в последнее время в принципе не выходило.

Играть только на геймпадe

Я зачем-то попробовал играть в Lego Batman 3: Beyond Gotham на клавиатуре. Не повторяйте мою ошибку. Это лютый кошмар, такого я не видел со времен… Да нет, я вообще такого не видел! Поэтому если хотите получить от игры удовольствие, подключайте любой имеющийся дома геймпад. Это единственный способ не выйти из игры не пройдя до конца и первую миссию. Снижать за это общую оценку я не стал, но подчеркну: если «религиозные» взгляды не позволяют вам опорочить ваш компьютер подключенным геймпадом, то Beyond Gotham — игра не для вас. Считайте это официальным предупреждением.

Но это не значит, что взрослым Lego Batman 3 не подходит. Beyond Gotham — это как поход в салон тайского массажа. Тебе сорок минут умело мнут кожу, затем кладут на позвоночник горячие камни, потом втирают какие-то масла, обливают горячей водой с заваренными корнями растений с непроизносимыми названиями, угощают противным, но якобы целебным чаем, а через четыре-пять часов и минус 15 тысяч рублей выпроваживают в серую морозную Москву. И кажется, будто время и деньги были потрачены зря — первый «пердеж» пролетающего мимо грузовика вернет в реальность. Но ты все же помнишь, что эти три часа абсолютного счастья в твоей жизни были. Просто Beyond Gotham — это игра не про испытание, а про созерцание. Хотя к десятой миссии, скажу честно, мне она надоела.

Мы открыли ящик для предложений! Если не можете найти нужную информацию на сайте - сообщите об этом здесь.

76075 alt6.jpg

лассо правды, меч, щит

Чудо-женщина - минифигурка серии DC Comics Super Heroes, выпущенная в 2012 году.

Содержание

Описание

Чудо-женщина обладает длинными чёрными волосами с классической золотой тиарой. На лице тонкие брови, чёрные глаза и улыбка; на другой стороне - гневное лицо. На теле красный костюм с золотыми вставками. Чудо-женщина вооружена лассо правды.

Более современный костюм комиксов DC New 52 заменил золотой цвет на серебряный и ярко-синий на тёмно-синий, костюм получил некоторую текстуру, металлические детали стали острее. Его следующая ступень, костюм комиксов DCYou вернул золотой цвет, добавил синие рукава, брюки и воротник.

Костюм киновселенной DC тёмно-красного цвета с тёмно-синей юбкой, золотыми металлическими элементами, двумя ремнями поверх костюма и браслетами на руках; тиара теперь изображается на голове, а волосы - отдельная тёмно-коричневая деталь. Для собственного фильма костюм остался прежним, но цвета стали ярче. В отличие от комиксных версий, Диана вооружена щитом и мечом.

Особые версии фигурки похожи на классическую. Мини-куколка серии DC Super Hero Girls одета в ярко-красный костюм, ярко-синие брюки и красные сапоги, на голове золотая тиара, на руках браслеты. Упрощённые фигурки Mighty Micros и DUPLO одеты так же, но какие-либо детали на костюмах отсутствуют.

В LEGO Batman 2: DC Super Heroes Чудо-женщина абсолютно идентична своей классической версии. Она может летать, метать тиару, бросать лассо; она также неуязвима.

Рождённая королевой бессмертных амазонок Ипполитой на Райском острове, она известна своим сестрам-амазонкам как принцесса Диана. Но для остальной части мира она Чудо-женщина — воин с нечеловеческой силой, скоростью и способностью летать. Чудо-женщина, носящая улавливающие пули браслеты амазонки и владеющая непобедимым Лассо Истины, ловит преступников на месте преступления и заставляет их рассказывать правду о своих ужасных деяниях.

Биография

Дочь Зевса и королевы амазонок Ипполиты Диана была рождена, чтобы одолеть предателя-бога войны Ареса, однажды настроившего человечество против себя самого. На Темискире Диана росла и училась, пока на остров не упал самолёт британского шпиона Стива Тревора. Он рассказал о идущей в мире людей Первой мировой войне, и Диана отправилась с ним, надеясь найти там Ареса и уничтожить его. Чудо-женщина защищала солдат и простых людей и в итоге победила Ареса, со смертью которого завершилась и война.

Сотню лет спустя Диана встретила новых защитников людей Бэтмена и Супермена, вместе с которыми сразилась против криптонского чудовища Лексом Лютором. В бою Супермен погиб, и в его честь Бэтмен предложил Диане помочь найти других людей со способностями для битвы с более опасным врагом. Битва настаёт, когда армия парадемонов во главе со Степным волком попадает на Темискиру и крадёт материнский куб. По просьбе Брюса Диана связывается с Киборгом, и собранная Лига пытается сразиться против парадемонов. Потерпев неудачу, Лига воскрешает Супермена и вступает в повторный бой, из которого выходит победителем.

В LEGO Batman 2 Чудо-женщина откликается на вызов Марсианского охотника и летит к Башне Уэйна. Она помогает Супермену удержать её от падения, а затем с Лигой уничтожает робота Лекса Лютора.

В ЛЕГО: Фильме Чудо-женщина появляется на собрании Великих мастеров с Заоблачной стране. Она захвачена и помещена в Мыслительный отсек, а затем освобождена и сражается против микроменеджеров. Некоторое время спустя, в ЛЕГО Фильме: Бэтмен Чудо-женщина посетила вечеринку в честь 59 годовщины Лиги справедливости в Крепости одиночества Супермена.

76070 Mighty Micros: Wonder Woman™ vs. Doomsday

Building Instructions (1/3)

Building Instructions (2/3)

Building Instructions (3/3)

Отдайте должное классическому стилю Бэтмена с этой моделью маски из культового телесериала для сборки и декора! Знаменитый головной убор Бэтмена, воссозданный из кубиков LEGO®, — это увлекательная сборка для взрослых поклонников ночного Рыцаря в плаще. С информационной табличкой, прикреплённой к прочному основанию, эта зрелищная модель украсит любой интерьер, где бы её ни разместили.

Бэтвинг 1989

Погрузись в увлекательный проект по сборке Бэтвинга LEGO®. Эта впечатляющая модель детально передаёт легендарный дизайн Бэтвинга из фильма «БЭТМЕН» 1989 года, в том числе всевозможные подвижные детали и реалистичные аксессуары. Собранную модель можно дополнить тремя минифигурками персонажей фильма «БЭТМЕН» и установить на подставку или повесить на стену с помощью специального крепления, что позволит сэкономить место и сделать её более эффектной.

Бэтман: Погоня на мотоциклах по Готэм-сити

Бэтмобиль «Тумблер»: схватка с Пугалом

Бэтмен проносится по Готэм-сити в своем бронированном «Тумблере». Сможет ли он остановить Пугало, до того как тот выпустит свой ядовитый газ ужаса? Бэтмен проверяет панель управления, стреляет из шипометов, а затем с визгом тормозов останавливается. Крыша «Тумблера» откидывается, и появляется Рыцарь в плаще — с крутым оружием и альтернативным «кошмарным» обликом. Удастся ли Пугалу сбежать? И куда «Тумблер» повезет вас дальше?

Битва героев

У Бэтмена (Batman™) в костюме-броне светящиеся в темноте глаза, и он любит пострелять из своей базуки. Круши барьеры с помощью суперджампера Супермена и взрывай Бэтсигнал. Но будь осторожен: Бэтмен в костюме-броне может пуститься с крыши в любой момент! Кто одержит победу в схватке героев? Только тебе решать!

Бэтмен™: спасение от Рас аль Гуля™

Захвати противника врасплох и разбей ворота убежища Рас аль Гуля на багги пустынного Бэтмена. Доставай меч и вызывай на дуэль Талию аль Гул™! Уклонись от Рас аль Гуля™, выпрыгнувшего из Ядовитой ямы, и спаси Робина из клетки, но не попади под вращающуюся ловушку-топор!

Сражение с роботом Лекса Лютора

Сражайся против робота Лекса Лютора на глайдере Бэтмена. Уклоняйся от выстрелов 6-ствольного скорострельного шутера, из которого стреляет мощный механический робот. Уворачивайся от ударов огромного молота и атакуй, стреляя в ответ из шипомётов глайдера. Включи Фаерсторм, чтобы помочь Бэтмену, и присоединяйся к Чудо-женщине в битве против Читы. Вместе вы должны захватить зелёный Накопитель энергии прежде, чем Лекс Лютор сбежит в своей спасательной капсуле!

Супермен и Крипто объединяют усилия

Объединись с суперпсом Крипто, чтобы помочь Супермену сбежать из криптонитовой тюрьмы. Отвлеки Лобо, который на своём крутом Космическом мотоцикле охраняет эту тюрьму. Уворачивайся от криптонитовых снарядов из шипомётов. Сбрось бомбу с Космического мотоцикла, чтобы взорвать тюрьму и освободить Супермена. А потом победи Лобо в бою за Накопитель энергии!

Перехват криптонита

Спеши вместе с Бэтменом (Batman™) к пристани, где приспешники LexCorp грузят криптонит. Стреляй из шипованных шутеров Бэтмобиля и уворачивайся от маневренных ракет вильчатого погрузчика. Открой двери Бэтмобиля и начни атаку с помощью серебряного бэтаранга Бэтмена. Взорви криптонит из погрузчика и уворачивайся от выстрелов базуки бандитов. Удастся ли Бэтмену (Batman™) сбежать со своим токсичным грузом?

Сражение в туннеле

Передвигайся по туннелям острова Страйкера на суперманёвренной гусеничной машине Бэтмена, чтобы сразиться со злобными Парадемонами! Перемещайся, как на обычном автомобиле, или переключи машину в режим преодоления препятствий, чтобы взбираться по стенам и другим преградам. Стреляй из скорострельных шутеров и выпрыгивай из кабины. Уклоняйся от снарядов шипомётов, из которых стреляют Парадемоны, и наноси ответные удары бэтарангом. Вжик! А вот и Флеш с его мощными пушками! Вместе вы должны победить в битве!

Бэтмен: ликвидация Глаза брата

Объединись с Бэтменом и Бэтвумен для захватывающей операции по ликвидации Глаза брата (76111) LEGO® DC Super Heroes! Стреляй в сияющий глаз из шипомётов реактивного самолёта и уворачивайся огромных когтей. Уклоняйся от мощных пушек OMAC и выбери правильное бэторужие, чтобы победить опасного киборга!

Поединок в небе

Бэтмен, Супермен и Чудо-женщина должны объединить силы, чтобы победить злодея Лекса Лютора и спасти Лоис Лэйн. Сможешь собрать нечто суперкрутое, чтобы всех спасти?

Сражение с роботом Лекса Лютора

Суперджамперы DC:: Прыжки в цель

Бэтгёрл — одна из девушек-супергероев команды LEGO® DC Super Hero Girls™

Познакомьтесь с Бэтгёрл, техническим гением и отличным детективом.

Суперджамперы DC:: Объединенная команда Лиги Справедливости

«Это мой Бэтмен»: прослушивание №2

Суперджамперы DC:: Прыжки с акулой

Трейлер приложения «Могучие минифигурки» LEGO® DC Super Heroes

Трейлер приложения «Могучие минифигурки» LEGO® DC Super Heroes

Видеоанонс наших планов на 2016 год: собери нечто суперкрутое от LEGO DC Comics Super Heroes

«Это мой Бэтмен»: прослушивание №1

LEGO® DC Игры

LEGO® Batman™: DC Super Heroes

Бэтмен и Робин возвращаются в игре LEGO® Batman: DC Super Heroes для мобильных устройств. В этом мобильном приключении LEGO динамичный дуэт — Бэтмен и Робин — объединяет усилия с Чудо-женщиной, Суперменом, Зелёным фонарем и другими героями вселенной DC Comics, чтобы спасти Готэм-Сити от разрушения печально известными злодеями — Лексом Лютором и Джокером. Поклонники Бэтмена всех возрастов смогут собственноручно использовать его суперспособности, чтобы сразиться с плохими парнями и вернуть их за решетку.

Gotham City Speed

LEGO® DC Super Heroes Batman™ Beyond Gotham

Somewhere in space, Star Sapphire of the Star Sapphires, Sinestro of the Sinestro Corps, Atrocitus of the Red Lantern Corps, Saint Walker of the Blue Lantern Corps, Larfleeze of the Orange Lanterns, and Indigo-1 of the Indigo Tribe are summoned where they accuse each other of bringing each one to a

Lego Batman 3: Beyond Gotham


Universe

Video Game Details

Developers

Publishers

Genres

Platforms

Nintendo 3DS, Playstation 4, Playstation 3, Playstation Vita, Wii U, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows, iOS, Android

Media

Blu-Ray Disc (Playstation 3)
Cartridge (Nintendo 3DS)
DVD-ROM (Xbox 360)
Wii U Optical Disc (Wii U)
Download (iOS and Android)

Release Date

Contents

Synopsis for "Lego Batman 3: Beyond Gotham"

Somewhere in space, Star Sapphire of the Star Sapphires, Sinestro of the Sinestro Corps, Atrocitus of the Red Lantern Corps, Saint Walker of the Blue Lantern Corps, Larfleeze of the Orange Lanterns, and Indigo-1 of the Indigo Tribe are summoned where they accuse each other of bringing each one to a part of space. When they realized that none of them summoned each other, they are approached by Brainiac's forces.

In Gotham City, Batman and Robin are pursuing Killer Croc after he had broken into the City Records Office. Batman and Robin find Killer Croc and his Croc Henchmen. Killer Croc runs through the sewers where he runs into the Joker, Cheetah, Firefly, and Solomon Grundy. Killer Croc gives them the sewer maps.

Back up in space, the many lanterns are fighting against Brainiac's forces. Brainiac soon becomes annoyed that they are trying to defy him, so he controls their minds and they are brought into Brainiac's ship.

At the Hall of Justice, Green Lantern confronts Cyborg who is working on a Slideways Teleport system that will teleport anybody from the Hall of Justice to the Justice League Watchtower. Green Lantern is reluctant to go through the teleport, but he does so anyway, and ends up in the Watchtower, unharmed besides the fact that his leg piece is on backwards. Green Lantern is met by Martian Manhunter up in the Watchtower.

Back at the Batcave, Batman sees through his telescope a spaceship that is approaching Earth. Batman takes Robin's suggestion to contact Martian Manhunter on the Justice League's communicator to check it out just. Alfred Pennyworth is pleased that Batman is Batmanbat.jpg doing the idea that was suggested by Robin. When Batman looks at the spaceship again, he is mesmerized by a beam shot by it causing him to attack Robin and Alfred. This caused Robin and Alfred to work to snap Batman out of the trance he is in. After Robin used the Bat-Vehicles to get Batman out of the Batmobile, Batman summons a lot of bats where the energy controlling Batman ends up using the bats to form a larger Batman figure. Afterwards, Robin tries to get through to Batman which was enough to snap him out of his trance. Batman wonders who was trying to control his mind and why. At the Hall of Justice, Hawkman arrives where he is ambushed by the Joker, Killer Croc, Cheetah, and Firefly. It turns out that Hawkman is actually Lex Luthor in disguise in a plot to get to the Justice League Watchtower and use its Binary Fusion Cannon to hold the world ransom and demand that Lex Luthor be made President while Solomon Grundy was stuck in the manhole and got himself free. The real Hawkman is being held in the sewers under the Hall of Justice, trapped in a bird cage. Back up in the Watchtower, Green Lantern and Martian Manhunter, assisted by Batman, try to determine what the strange spaceship is. Their communication is halted when the Watchtower's communicators are shut down. An unauthorized use of the Slideways teleport is detected, and Green Lantern and Martian Manhunter learn of the Legion of Doom's presence on the Watchtower. Martian Manhunter alerts Cyborg, The Flash, Superman, Wonder Woman, Batman, and Robin, and they all head up to the Watchtower, except for Batman and Robin, who still need a ride up into space, due to the Slideways teleport system being shut down temporarily.

Upon assembling the Bat-Rocket, Batman and Robin head into space. While Green Lantern investigates the spaceship, Martian Manhunter works to hold off Lex Luthor and his villain allies. Firefly traps Martian Manhunter in a ring of fire. Before Lex Luthor can get ahold of the Binary Fusion Cannon, the Justice League Watchtower's computer alerts the entire base of the Bat-Rocket's approach. Joker prepares to take out Batman "old school style." After destroying some Joker Rockets, Batman and Robin lose their respective vehicles. Before they can be blown up, Superman arrives and saves them. While Superman gets Robin onto the Justice League's jet, Batman works to find a way in to the Justice League Watchtower with the help of Cyborg and Flash. Once inside the Justice League Watchtower, the Justice League members confront Lex Luthor and his villain allies. Flash and Wonder Woman face off against Cheetah and Firefly. When Cheetah is defeated, Firefly tries to burn Wonder Woman and Flash only for Flash to put out the fires including the ones surrounding Martian Manhunter who proceeds to knock out Firefly while Wonder Woman subdues Cheetah. Robin and Cyborg pursue Killer Croc and Solomon Grundy where Cyborg's Giant Suit subdues Killer Croc and Solomon Grundy. Superman and Batman confront Lex Luthor and Joker where they learn of Lex Luthor's plot with the Watchtower's Binary Fusion Cannon from Joker. Superman and Batman fight their way past LexBots and Joker Henchmen before Lex Luthor shows up in a larger exo-suit. Using his Electric Suit, Batman powers up an EMP device to disable Lex Luthor's exo-suit while Superman subdues Joker. With the villains defeated, the Justice League Watchtower informs everyone present that an unknown object is approaching. Martain Manhunter identifies the object that he sent Green Lantern to investigate. Brainiac contacts the Justice League Watchtowers and introduces himself. Brainiac states that he collects things throughout the universe by using his shrink ray to miniaturize cities throughout the galaxy and is now interested in collecting worlds.

It is shown that Brainiac is using the power rings of the captive Green Lantern, Star Sapphire, Sinestro, Atrocitus, Larfleeze, Saint Walker and Indigo-1 to power the crystals needed to shrink Earth. Superman does an attempt to stop Brainiac's shrink ray. Lex Luthor states that if Superman fails, they are going to need a Plan B. Batman, Robin, Cyborg, Flash, Wonder Woman, Lex Luthor, Joker, Killer Croc, Cheetah, and Solomon Grundy work together to infiltrate Brainiac's ship in order to rescue Green Lantern and the others from Brainiac. Due to the helmet that Robin was wearing after being regurgitated from Killer Croc, he is unaffected by Brainiac's mind-control and attacks Brainiac to keep him from controlling the heroes and villains present. When Batman, Robin, Joker, and Solomon Grundy take down Brainiac, Superman is shown to be getting close to stopping the shrink ray which causes it to overload. Brainiac then escapes to Earth as the shrink ray's explosion causes Green Lantern and the power ring wielders to disappear where their respectful energies from the Emotional Spectrum hits each one of the heroes and villains present, except for Superman, Batman, Robin (who is wearing the helmet), Martian Manhunter, Killer Croc, Cheetah, and Firefly. Due to the Emotional Spectrum, the many heroes and villains develop strong emotions. Cyborg fears everything, Flash becomes greedy, Wonder Woman becomes full of rage, Lex Luthor becomes hopeful, the Joker becomes very loving of everything and Solomon Grundy becomes compassionate. Batman and Wonder Woman pursue Superman, who has fallen to Earth. They follow him to Paris, France where the impact of his crash collapses the Eiffel Tower. Meanwhile, Hawkman, still in the cage under the Hall of Justice, gets out of his bonds but is unable to get out of the cage itself.

Back on Brainiac's ship, Cyborg tries to land Brainiac's ship in Gotham City. After Superman regains consciousness with Wonder Woman's help, Batman repairs the Eiffel Tower in his own image. After Wonder Woman kicks the Eiffel Tower where it collapses, Superman manages to repair it in the right appearance. Brainiac then arrives where he is now planning to shrink Earth's cities. Brainiac manages to shrink Paris and bottle it as Superman claims the bottle. Then they follow Brainiac to London, England where he manages to shrink it. Upon Batman claiming the bottle holding London, he, Superman, and Wonder Woman follow Brainiac to Pisa, Italy where Superman straightens the Leaning Tower of Pisa until Brainiac's ship leans it back to its original position and shrinks it. Before leaving, Brainiac leaves vowing that the Justice League won't stop him.

In outer space, Green Lantern fixes the Justice League Watchtower. Afterwards, he and Martian Manhunter are contacted by Batman to help them locate Brainiac. Martian Manhunter states that Brainiac is heading for Gotham City as Superman, Batman, and Wonder Woman head there. In Gotham City, Robin, Cyborg, Flash, Lex Luthor, Joker, Cheetah, and Solomon Grundy are confronted by Brainiac. Wonder Woman manages to bring Brainiac's ship down as he unleashes his robot clones while he escapes into his spaceship. Flash was able to create a cage to trap Brainiac's spaceship which will hold it there for awhile while both groups fall back to the Justice League Watchtower.

Back on the Justice League Watchtower, Robin reveals that he has a shard of the crystal used by Brainiac in his plot to shrink Earth. Superman states that he could use the crystals at the Fortress of Solitude to create a duplicate.

Green Lantern suspects that the other power ring wielders were transported back to the source planets of their power rings. When Robin asks how their going to get Sinestro, Atrocitus, and Larfleeze to help, Green Lantern states that they should get ahold of their power batteries where the energies contained should be enough to help. On Zamaron, Cyborg, Flash and Martian Manhunter are attacked by the Soldier Sapphires and the entity of love, The Predator. Afterwards, Star Sapphire agrees to help the Justice League. On Odym, Cyborg, Flash and Martian Manhunter answer a distress beacon from Saint Walker where he mentions that Odym is being invaded by Reach dropships. Upon disabling the Reach Mothership, Cyborg, Flash, and Martian Mahunter rescue Saint Walker and help defend the Blue Lantern power battery. Saint Walker agrees to help the Justice League. On Nok, Cyborg, Flash, and Martian Manhunterwork to repair the power battery of the Indigo Tribe until they are attacked by Indigo-1 and the Indigo Tribe. When the Indigo Tribe's power battery is repaired, the tribe regains their compassionate traits, and Indigo-1 agrees to help the Justice League. On Ysmault, Green Lantern, Solomon Grundy, Batman (who is disguised as Joker), Robin (who is disguised as Lex Luthor), and Wonder Woman (who is disguised as Cheetah) all pursue Atrocitus and Bleez, when they summon the entity of rage: The Butcher. Upon defeating The Butcher, Batman, Robin, and Wonder Woman distract Atrocitus while Green Lantern steals the power battery. On Okaara, Green Lantern, Solomon Grundy, Batman, Robin, and Wonder Woman (all wearing their disguises still) make plans to distract Larfleeze. When Larfleeze and his Orange Lantern constructs are defeated, Green Lantern creates a construct of himself so that he can steal the Orange Lantern power battery. At the Fortress of Solitude, Superman, Lex Luthor (who is dressed as Wonder Woman), Joker (who is dressed as Batman), Killer Croc, Cheetah (who is dressed as Robin), and Firefly arrive as Superman works to compact the crystal samples into the right structure needed to undo the effects of Brainiac's shrink ray. As Brainiac works on getting his spaceship free of it's cage, Hawkman tries to get free from his cage with his actions unnoticed by the cleaning group upstairs (Kevin Smith and Geoff Johns). On Qward, Sinestro appears on the Justice League ship where he is not fooled by the act by Green Lantern's group resulting in Green Lantern taking Sinestro off the ship. After Batman, Robin, and Wonder Woman shed their disguises near the Sinestro Corps power battery, Sinestro traps Green Lantern in a marionette. Batman realizes that he must be afraid in order to obtain the Sinestro Corps power battery. He then sees Robin being pursued by a large Killer Croc construct created by Sinestro, and Batman becomes fearful that Robin will be harmed. Batman then claims the Sinestro Corps power battery. Upon Green Lantern's group retreating, Atrocitus and Larfleeze arrive prompting them and Sinestro to go after them.

Cyborg, Flash, Martian Manhunter, Star Sapphire, Saint Walker, and Indigo-1 arrive at the Fortress of Solitude. Green Lantern's group also arrives just as Sinestro, Atrocitus, and Larfleeze catch up. Upon the Justice League getting the rest of the Lanterns to focus their energy towards the crystal, Earth is restored to its normal size, the different Lanterns disappear, and the energies from the Emotional Spectrum disappear from its victims. The villains then leave as Flash goes to check on Brainiac. Flash returns and reports that Brainiac's ship has gotten free. Brainiac arrives at the Fortress of Solitude in his ship where he reveals that he had taken Gotham City and Metropolis on his way to the Fortress of Solitude. Superman suddenly grows in size as Brainiac mind-controls him. After Green Lantern returns and Batman uses a speech to break Brainiac's mind-control, Superman manages to stop Brainiac and obtain the shrink ray that is needed to restore Superman and the cities to their rightful sizes. The Justice League then leaves the Fortress of Solitude with Brainiac as their prisoner. The cities of the worlds have been restored to their rightful sizes.

At the White House, Lex Luthor is enjoying being President with his villain allies present until the Justice League arrives. With the villains arrested, Lex Luthor and Joker are sharing the same cell with a shrunken Brainiac. They end up shaking the jar Brainiac is in until they accidentally shatter it and he is restored to normal size causing Lex Luthor and Joker to cower at Brainiac.

During the credits, three different scenes occur: Kevin Smith and Geoff Johns continue to clean up the Hall of Justice, and Hawkman is wondering if someone has called his wife, because he is still trapped within the cage and nobody can hear him. Back on Qward, Sinestro vows to destroy the Earthlings as he bumps into Wonder Woman's Invisible Jet which takes off on its own. At the Justice League Watchtower, Aquaman, Black Canary, Booster Gold, Green Arrow, Nightwing, Shazam, and Swamp Thing arrive through a Slideways teleport in a very familiar fashion. During the credits, 1966 Batman and Robin are doing their Bat-Climb up a building as they pass windows containing Adam West, Aquaman, Bat-Cow, Conan O'Brien, Green Arrow, Green Loontern, Harley Quinn, Joker, Kevin Smith, and Mister Mxyzptlk. There is also a Tyrannosaurus Rex that appears on the outside of the building, and when it does, the Jurassic Park theme song plays in the background.


Wonder Woman, or Diana Prince, is a minifigure from the DC Universe Super Heroes theme released in 2012.

Contents

Description

Wonder Woman has long wavy black hair, with her signature golden tiara with a red star in the middle. She has black eyebrows, eyelashes on her black eyes with white pupils, and her mouth is decorated with dark red lipstick, her head is double sided - one side is smiling and the other is angry. Her torso is mainly red, with a golden W at the the top. She has printing on her legs which shows blue, starred tights and red boots. She comes with her golden lasso of truth as her accessory. The legs and hairpiece are made in China. [1]

In the video games

In LEGO Batman 2: DC Super Heroes, she is identical to her appearance in 6862 Superman vs. Power Armour Lex, except her lasso is more flexible.

Wonder Woman has super strength, invincibility, a boomerang tiara (tiara-rang), can fly, and can use her Lasso of Truth to pull some grapple handles and to attack enemies. In the DS and 3DS games she doesn't have invincibility.

Her Prime Earth appearance in LEGO Batman 3: Beyond Gotham is nearly identical to her physical appearance. But leans towards her comic book counterpart where she has her trademark bracelets and the pants are replace with star printed trunks.

Background

Diana Prince is an Amazon from the island of Themyscira and her mother, Hippolyta, is their queen. As a baby, Diana was blessed with abilities by Greek goddesses and Hermes (the only god who blessed her). A contest was held to search for a woman to see who would help "Man's World". Diana won and left Themyscira to use her abilities to help people in "Man's world" as the super heroine Wonder Woman. Wonder Woman is also a member of the Justice League which also includes other super heroes such as Superman, Batman, Green Lantern, The Flash, Cyborg, Aquaman, Martian Manhunter, and occasionally Batgirl, Nightwing, Huntress, Zatanna, Hawkman, Hawkgirl and Captain Marvel. Wonder Woman occasionally helps out the Birds of Prey, a team of female superheroes

In Batman 2

In the consoles version, Wonder Woman is one of the Justice League members The Martian Manhunter is monitoring while he to Bruce Wayne. Later under Martain Manhunter's request, she arrives in Gotham and helps Superman hold Wayne Tower in place while it is being attacked by The Joker and Lex Luthor's robot until Green Lantern and The Flash repair the foundation. You can play as her on the last level as she helps Batman, Robin, Green Lantern, The Flash, and Cyborg finish off the robot.

Her invisible jet also appears as the minikit model on the last level and may be used in the hub after all ten minikits are found.

In the portable version, Wonder Woman is one of the Justice League members who arrive to help Batman and Superman defeat Lex Luthor outside Wayne Tower, you can play as her on the last level. She costs 100,000 studs.

The LEGO Movie

In The LEGO Movie, Wonder Woman is among the Master Builders to meet in Cloud Cuckoo Land. When Bad Cop's forces invade Cloud Cuckoo Land, Wonder Woman's invisible jet is destroyed alongside the Batmobile. She is later abducted by the forces and placed into the Think Tank.

LEGO Batman 3 Beyond Gotham

Batman and Robin alert Martian Manhunter and Green Lantern to the presence of Brainiac's ship, but are interrupted when the arrival of Luthor's group causes a Watchtower lockdown. Green Lantern goes to investigate Brainiac's ship, leaving Martian Manhunter to send out a distress signal to the rest of the Justice League. Batman and Robin take a rocket into space and are joined by the Flash, Wonder Woman, Superman, and Cyborg at the Watchtower. The group break in to find the ship in disarray and the Joker in control of the main computer. Batman and Superman subdue all the villains, and the League prepare to return to Earth, but are halted when Brainiac sends a transmission to the Watchtower, revealing his plan: to use the combined powers of the Lantern Corps to charge a shrink ray which will miniaturize Earth, allowing Brainiac to add it to his growing collection of planets.

Begrudgingly, Luthor suggests an alliance with the League to fight the common enemy, and Batman concedes. While Superman flies out into space and attempts to stop the shrink ray reaching Earth, the others make their way to the Watchtower's control room in order to use the ship's mechanical arms to grapple onto Brainiac's spaceship and board it. Once there, they are ambushed by Green Lantern, who, it turns out, was brainwashed by Brainiac during his investigation of the spaceship. Robin tries to talk him out of his trance as he did with Batman, but the others cut him off and seal Green Lantern out of the ship. Green Lantern returns to Brainiac's spaceship and takes his place in the shrink ray, allowing Brainiac, having now acquired all the Lanterns, to finally activate it. While Superman tries to keep it at bay, the others manage to successfully latch onto the UFO and infiltrate it.

Making their way to the heart of the ship, the group confront Brainiac, who increases the strength of the shrink ray. Superman, who is still in the path of the beam, is unable to resist it any longer and falls to Earth, weakened. This overloads the shrink ray and causes it to explode, releasing all the Lanterns from hypnosis and instantly warping them all back to their home planets. Brainiac escapes to Earth in a smaller ship at the last minute as the UFO spirals out of control. Some of the group are hit by energy beams from the wayward Lanterns' rings, giving them the emotions associated with the Corps. Robin agrees to stay and watch them as their behaviour becomes erratic while Batman and Wonder Woman descend to Earth to tend to an injured Superman. They follow him to Paris, France where the impact of his crash-landing destroys the Eiffel Tower, which Batman promptly rebuilds in his own image.

Meanwhile, the out-of-control UFO crashes into the Watchtower and sends it spiralling towards the Moon, but Green Lantern, having returned from Oa, uses his ring to stop it. Cyborg corrects the course of the UFO and

Batman, Superman and Wonder Woman.PNG

sets its destination to Gotham. Back in Paris, Brainiac arrives and proceeds to shrink the city down to the size of a bottle; Superman, having recovered, rescues Paris before the villain can capture it. Brainiac moves onto London, England and then Pisa, Italy, only to have both attempts foiled in the same way. Finally, he travels to Gotham City and tries to shrink it as well, but is thwarted by Robin, Cyborg and their group of emotional misfits who have touched down in Gotham in the UFO. The Flash traps Brainiac and his ship in a makeshift cage, and everyone returns to the now-fixed Watchtower.

There, Robin tells the group that he managed to retain a fragment of the crystal holding the Lanterns' power from the shrink ray after the explosion. Superman subsequently formulates a plan: to use the supply of energy crystals stored at the Fortress of Solitude in tandem with Robin's shard to create a duplicate shrink ray in order to undo the effects of Brainiac's machine and re-grow the cities. However, in order for it to work, the powers of all the Lanterns are once again required, which is complicated by the fact that the explosion returned them all to their respective planets. Ultimately, the group splits up, and each team travels to a different Lantern planet to meet with the Corps and retrieve a sample of energy from their power rings.

With all the Lanterns' powers assembled, the group meet at the Fortress of Solitude and Superman gets to work on the duplicate shrink ray. After a brief skirmish with the Rogue Lanterns, whose power samples were taken by force, the machine is complete and Earth is returned to its normal size, along with all its cities. However, upon sending the Flash back to Gotham to check on Brainiac, he returns to report that both he and his ship have escaped the makeshift cage.

Brainiac arrives at the Fortress of Solitude and uses both the duplicate ray and his mind-control device to inflate Superman to gigantic proportions and send him on a destructive rampage across Earth. Without any Kryptonite, all of the group's attacks are powerless against the hypnotised Superman, until Batman has the idea of electrocuting him to snap him out of Brainiac's control, recalling his incident in the Batmobile. The group assemble a generator and shock Superman, to no effect. Robin then realizes that it was in fact his speech to Batman that broke the trance all along, not the electrocution, and Batman proceeds to deliver a heartfelt monologue to Superman. Gradually, Superman is released from Brainiac's control, and he destroys the villain's ship, sending it flying off into the depths of space. Brainiac himself is imprisoned.

Their mission complete, the members of the League return home, and the villains part ways with them, resuming their lives of crime. Luthor achieves his initial goal of becoming President - but this is only temporary, and both he and the Joker are thrown into jail, sharing a cell with Brainiac, who begins to formulate a plan to escape.

Watch the skies where LEGO Wonder Woman is protecting the planet with her amazing super-powered abilities! Born on Paradise Island, Wonder Woman keeps criminals in check with her super strength, sublight speed and a magic lasso of truth that makes criminals confess! When she teams up with Superman, they become a powerful pair that no villain wants to cross!

Prime Earth

Born on Paradise Island to Queen Hippolyta of the immortal Amazons, she is known to her Amazonian sisters as Princess Diana. But, to the rest of the world, she is Wonder Woman-- a warrior with superhuman strength, speed, and the ability to fly. Wearing Amazonian bullet-deflecting bracelets and wielding the unbreakable Lasso of Truth, Wonder Woman stops criminals in their tracks and compels them to tell the truth about their diabolical crimes.

Agility: 9
Fighting: 11
Strength: 10
Intelligence: 8
Speed: 10

Might Micros

DC Super Heroes Girls

Wonder Woman is a true leader who is courageous, competent and competitive. All the girls at Super Hero High look up to her but she still has a lot to learn about life away from her home on Paradise Island. Good thing she has plenty of friends to show her the ropes.

Description from LEGO Magazine

Wonder Woman The powerful and beautiful princess Diana is a legendary Amazon from the island of Themyscira. She has an invisible plane for light speed and outer space travel, and her endurance, strength, and power is on par with the Greek Gods. With her Golden Lasso of Truth and unbreakable bulletproof bracelets, she is a valuable asset to the Justice League.

City: Washington D.C.
Powers: Flight, Super Strength
Base: Themyscira
Arch-Enemy: The Cheetah
Cool Fact: Diana was originally born and destined to battle the god Ares, but has forgone this path to work as a super heroine and ambassador to Earth.

Rebirth

Wonder Woman™ is the daughter of Hippolyta, queen of the immortal Amazon warriors, and Zeus, the mighty Olympian god. She grew up as Diana, isolated on the paradise island of Themyscira, until pilot Steve Trevor crashed there and revealed the outside world to her. Soon she traveled to that world, where she became a champion for justice and equality as Wonder Woman. The Amazon Princess possesses godlike strength, speed and the ability to fly. She’s also a skilled warrior, wearing bullet-deflecting bracelets and wielding the Lasso of Truth to stop criminals in their tracks and compel them to tell the truth!

Gallery of Variants

Minifigure

Nonphysical

Video Game

Quotes

"Ugh, boys. Always fighting. Perhaps we can solve this peacefully." ―Wonder Woman inLEGO DC Comics Super Heroes: Justice League: Cosmic Clash

Читайте также: