Lego rock raiders game

Обновлено: 09.05.2024

LEGO Rock Raiders (ЛЕГО Подземелье) продолжает подборку игр, ориентированную на всю семью. Этот выпуск посвящен реально существующей серии конструктора. История рассказывает о команде звездных геологов. Экспедиция попадает в тяжелое положение. После столкновения с метеоритом, их корабль был затянут в черную дыру. Им удается попасть на орбиту таинственной планеты и посадить корабль.

ЛЕГО Рок Рэйдерс – это стратегия, события в которой проистекают в реальном времени. Постарайтесь обеспечить свою команду всем необходимым. Можно выбрать члена команды и научить различным профессиям, эти знания сохраняются в последующих миссиях. Можно управлять выбранным персонажем даже от 1го лица. Локации и климат в игре разнообразны. Лава, снег, камень и др. Вас ждут 25 увлекательнейших миссий. Вы тут не одни. Всюду встречаются обитатели планеты, как мирные, так и опасные.

У геологов есть масса разнообразного оборудования и оружия. Выбирайте что лучше пойдет для исполнения того или иного задания. Есть возможность расставлять приоритеты, какие команды стоит выполнить раньше. Для того, чтобы вернуться домой, нужно собрать необходимое количество энергетических кристаллов.

Актуальная версия как оригинал, только взломанный или в простонародье «крякнутый» без кода регистрации, но, сборка рабочая и стабильная, работает без интернета. Можно играть в «синглплеер», так называемая одиночная игра в оффлайн режиме. Без ключа запускать игру проще всего!

Информация

  • Дата выхода: 1999
  • Жанр: Аркада, Детская, Песочница, Приключение, Экшен
  • Разработчик: Data Design Interactive
  • Издатель: LEGO Media
  • Текст: Русский

Системные требования

  • Windows: 98, 2000, Xp, Vista, 7, 8, 10 (32/64-bit)
  • Процессор: Pentium MMX 200 МГц
  • Оперативная память: 32 Мб
  • Видеокарта: совместимая с DirectX 6.1
  • Место на диске: 200 Мб

Тип издания: Лицензия
Игра обновлена 22.06.2020 до v 1.0, это последняя взломанная версия на 2022 год.


Действия

Единственная стратегия по лицензии Lego, сделанная, на мой взгляд, на базе одной из самых интересных серий конструктора.

Сюжет таков: возвращаясь домой после долгой экспедиции, шахтерский корабль LMS Explorer попадает в поле астероидов, сильно повреждая корабельные щиты. Но, помимо этого, в центре поля оказалась червоточина, которая засосала корабль в себя, и возможности избежать этого не представилось. В результате корабль оказался посреди отдаленной галактики. Капитан корабля Шеф решает взять курс на ближайшую планету в надежде, что оставшейся энергии хватит для этого. При этом геологическое сканирование показывает богатство различной рудой. Таким образом, целей три - починить корабль, запастись энергетическими кристаллами и выяснить, что находится в глубине планеты.

Карта миссий представлена в виде среза планеты вглубь; самих миссий более 20. Сложность возрастает постепенно, и проходить их можно в относительно свободном порядке - после успешного завершения одной миссии открывается доступ к двум-трем следующим. Постепенно уходя в глубину земной тверди, меняется и вид пещер - начиная с обычных каменных, будут и ледяные, и лавовые.

Видов зданий и техники около десятка, доступ к ним открывается постепенно, и, чтобы построить более продвинутые здания, необходимо сначала возвести базовые и повысить их технологический уровень.

Для строительства зданий нужны руда и - для некоторых - энергетические кристаллы. Чтобы их добыть, требуется бурить породу, которая бывает нескольких видов (простые породы возможно бурить человечками, для более твердых требуются динамит или техника). Предусмотрена и возможность укрепления стен с породами, что полезно использовать для предотвращения возможного завала пещеры и нападений местной фауны.

Практически каждое здание, технику и человечка можно улучшать, открывая доступ к другим зданиям, видам техники, дополнительным возможностям.

Техника поделена на две категории - малую и большую. Однако, чтобы использовать технику, использовать взрывчатку и совершать еще ряд специализированных действий, человечков необходимо обучать. Обучение можно либо задать вручную, либо оно будет совершено автоматически одним из человечков в случае отсутствия специалиста.

В процессе будет встречаться враждебно настроенная фауна, для борьбы с которой есть несколько видов оружия для человечков, также пользу оказывает и техника.

В случае необходимости человечков и здания можно телепортировать на космический корабль (ресурсы останутся на земле).

Сами человечки не являются болванчиками - у них есть как минимум задатки AI, вследствие чего появляются разные мысли в зависимости от задач и ситуации в целом. Кроме того, им можно задать цепочку приоритетов в выполнении задач и управлять ими в режиме от первого лица.

Графически всё это, на мой взгляд, исполнено на высоком для года выхода уровне - различные эффекты, динамическое освещение (курсор также дает свет), - разве что человечки в режиме птичьего полета выглядят несколько угловато (прежде всего головы), и есть малозначительные баги рендера (на современных системах).

Подводя итог: LEGO Rock Raiders возможно отнести к одной из лучших игр по Lego и одному из лучших примеров перевода и реализации конструктора в формат игры.


LEGO Rock Raiders is a video game based on the Rock Raiders theme. There are two versions of this game with the same name, on two different platforms.

Contents

Description

Stranded in orbit around an uncharted planet, the crew of the LMS Explorer is faced with the challenge of establishing a base camp beneath the planets surface.

Your mission is to take command of the Rock Raiders team and navigate the Rock Raiders' vehicles through 29 exciting missions. Explore underground caverns in 3 different types of terrain - Rock, Lava and Ice - in a quest to mine enough Energy Crystals to re-power the LMS Explorer and get the Rock Raiders back home safely.

Windows (PC)


The PC game is a real-time strategy similar to Dune II, and was the first video game for the Rock Raiders theme. The game opens with optional training missions and one "real" mission unlocked. The Chief explains the briefing of each mission. Most missions require the player to collect a certain amount of Energy Crystals. The required number of Energy Crystals during missions starts low, but gradually gets higher in later missions as a result of increased workload. Some missions require the player to locate fellow Rock Raiders that have been trapped in landslides, or to find certain pieces of equipment and bring them back to base.

One of the game's features is the Priority Menu. With this menu, players can set what order Rock Raiders carry out their tasks. For example, players can set whether Rock Raiders should collect Energy Crystals or LEGO Ore first.

At the end of each mission, Chief evaluates the player's work, examining various aspects of the mission. With all these taken into consideration, Chief gives a mission rating percentage.

There are twenty-five missions in total, with each of them taking place in either a rocky, volcanic or icy cavern environment. It is not necessary to complete every mission with 100%, or even complete all the missions, to complete the campaign.

Sony PlayStation

Unlike the PC game, the PlayStation game is an action and strategy game, in which the player controls a main character (i.e. Jet, Axle, Docs, Bandit or Sparks) instead of commanding a squad. Also, unlike the PC release, which is centered around constructing a base and mining, the PlayStation release centers around exploring the mission environment.

Most missions require the player to collect a certain amount of Energy Crystals, while some missions require the player to rescue Rock Raiders that have been trapped by landslides or other dangers. Some missions combine both of these objectives.

There are eighteen campaign missions and six multiplayer missions in the NTSC version. The PAL version includes eighteen different one-player and two-player missions, and three one-player bonus missions that are accessible after the campaign is completely finished with every mission completed to a Gold Medal standard (see below).

Rather than a percentage, at the end of each mission players receive either a Bronze Medal (minimum required objectives complete), a Silver Medal (most objectives complete), or a Gold Medal (all objectives complete). The criteria for these awards vary between the NTSC and PAL versions.

The player also has to remember the password (by keeping it as a record) to load the game's progress instead of just saving a game save file for it onto the computer's hard drive (or a PS1 memory card in this case) and loading it to continue the game.





Lego Rock Raiders

You may be interested in:

Air Combat

Start Game

PlayStation
Air Combat

Asteroids

Start Game

PlayStation
Asteroids

Bishi Bashi Special (Japan)

Start Game

PlayStation
Bishi Bashi Special (Japan)

Bubsy 3D - Furbitten Planet

Start Game

PlayStation
Bubsy 3D - Furbitten Planet

Colin McRae Rally

Start Game

PlayStation
Colin McRae Rally

Colin McRae Rally 2.0

Start Game

PlayStation
Colin McRae Rally 2.0

Command & Conquer Red Alert

Start Game

PlayStation
Command & Conquer Red Alert

Dance Dance Revolution (Japan)

Start Game

Despite its good looks and sounds, LEGO Rock Raiders is often frustrating and at times downright boring to play.

on January 28, 2000 at 12:00AM PST

LEGO Rock Raiders is a real-time strategy game that sounds good and looks great. Its clean graphics and quirky animation are complemented by clearly delivered voice-overs, good sound effects and background music, all of which are upbeat, if repetitive. Unfortunately, despite its good looks and sounds, LEGO Rock Raiders is often frustrating and at times downright boring to play.

LEGO Rock Raiders takes its title from the actual building-block set of the same name and from the stalwart crew of characters you command in the game. The intrepid Rock Raiders have been sucked into an intergalactic wormhole and forced to land on a faraway planet. Their only hope of getting home is to mine the planet's caverns for ore and energy crystals to repair their damaged starship.

From the moment your first crew member is beamed down to the planet to the end of each mission-based level, LEGO Rock Raiders looks very good. For instance, even though each of the game's levels takes place in some sort of rocky cavern, the walls, rocks, and other features are all plainly but cleanly textured. Rock Raiders' character models are also simple, blocky shapes detailed by simple, solid-color textures. Yet your LEGO troopers and buildings look exactly as they should; characters and buildings all look exactly like their colorful plastic snap-together counterparts. The Rock Raiders and the dangerous-yet-cute alien monsters they encounter are all cleverly and whimsically animated - both in the actual game and in the excellent cutscenes that precede each mission.

Each of Rock Raiders' 33 missions is accompanied by simple, low-key techno tracks whose bass-heavy beats are in keeping with the game's underground locales but are otherwise forgettable. Likewise, Rock Raiders' voice acting is effective in most cases. It's especially informative in enhanced mode, one of the game's two installment options, the other being standard install. In enhanced mode, resting the cursor on any onscreen object or character elicits a loud, clearly spoken voice cue; younger children might find the extra identification helpful while playing. And Chief, the Rock Raiders captain, speaks with an amusingly gruff faux British accent as he briefs you on each mission and walks you through the game's seven tutorial missions in their entirety.

However, Chief's briefings and hints are long-winded and dry - so much so that the same youngsters who were probably intended to benefit from his thoroughness may instead find themselves dozing off at the keyboard. Fortunately, Rock Raiders' in-game sound effects are good enough to hold anyone's attention; the landslides and dynamite explosions emit loud, appropriate rumbles and crashes, and both the raiders and the monsters make their own endearingly humorous noises when they get injured or tired, or when they do pretty much anything other than dig, build, or wander about.

Unfortunately, digging, building, and wandering about are pretty much all your units do. There's no actual combat in Rock Raiders; when you do encounter a monster, you click your mouse once to put your units on action stations, and they'll scare off the enemy on their own. In fact, your raiders will do pretty much everything on their own, despite the vague hierarchy of priorities you can set for them. This autopilot artificial intelligence was probably intended to keep youngsters from being overwhelmed by micromanaging many different units at once - as such, all you do in Rock Raiders is give out orders, sit, wait, and hope they get carried out soon. However, your units are so autonomous that they'll often directly disobey orders, and this can be frustrating to say the least. To make matters worse, Rock Raiders' interface isn't terribly helpful - there are no means to jump to or center on a specific raider, so you'll have to scroll around the screen to find the one AWOL raider you need to complete the mission.

Rock Raiders' mission design doesn't do much for the game either. Since there's no combat, no diplomacy, and very little effective unit management, the majority of the gameplay is gathering resources to build structures. Even though different missions will have different objectives, like rescuing lost team members or building an air-supply station before your oxygen runs out, the ultimate objective for each mission is the same: Gather resources, either to build a certain building - perhaps to create a certain vehicle in turn - or simply to fulfill the mission's quota. No matter what you do, you'll usually find yourself waiting for your raiders to go back and forth among the cavern walls to collect enough resources - and in later missions, when more development and more resources are required, this can be tedious indeed. Even the search-and-rescue missions are largely dependent on building the right structure or vehicle, which you'll need to locate and/or reach your teammates. And to make matters worse, you can't save your game in the middle of a mission - so to advance through the game, you'll have to sit through each long resource-gathering session from start to finish.

It's truly lamentable that Rock Raiders turned out the way it did. It sounds good and looks even better, and its emphasis on building over combat seemed like it would make Rock Raiders a fun, nonviolent means of introducing younger players to the concentration and management skills that real-time strategy games require. Unfortunately, its tedious gameplay, repetitive mission structure, and monotonous narration will likely vanquish the attention spans of all but the most dedicated LEGO devotees.

Читайте также: